A Budapest-Bamako rally (BB) magyar szervezésű sportverseny, mely 2005-ben indult el elsőnek. Akkoriban még fapados Dakarként ismerhette meg a közönség. A verseny nem csak kalandról, autókázásról szól, nem csak sportesemény, hanem karitatív, humanitárius segítségnyújtás az Afrikai szegényeinek.

Az indulók 14 országból érkeznek a versenyre, mely a rövid befutása alatt igen nagy sikereket ért el, s lett ismert minden sportkedvelő körében. A 2008-as rally a Párizs- Dakar rally konkurensévé nőtte ki magát. Magyarországon az F1 után a legnagyobb sajtóval bíró magyar sportesemény.

A 2009-es verseny közel 15 napig tart. A versenyzők Budapestről indulnak, Európából a Szaharán át Bamakóba. A 2009-es versenytáv majdnem 9000 kilométer, mely 900 kilométerrel hosszabb a 2008-as Dakarnál.

Útvonalról szóló kis film:

Logisztika, mely vár ránk

START - BUDAPEST 2009. JANUÁR 17. REGGEL 7:30

Csapatunk a VERSENY kategóriában indul, a teljesítendő szakaszokat itt láthatjuk:

Budapest-Brescia 851 km

Brescia-Montpellier 731 km

Montpellier-Almeria 1140 km

Almeria-Merzouga 750 km

Merzouga-Foum Zgid 410 km

Foum Zgid-Tadalt 450 km

Tadalt-Smara 437 km

Smara-Tropic Of Cancer 770 km

TOC-Bou Lanoar 370 km

Bou Lanoar-Atar 480 km

Atar-Tidjikja 450 km

Tidjikja-Kiffa 400 km

Kiffa-Korera Kore 450 km

Korera Kore-Banamba 375 km

Banamba-Bamako 250 km

EURÓPA

Európa nagy megmérettetés, mert 3 napos mega maraton áll előttünk. Fő cél a gyorsaság, az autókat itt nem a terep hanem a folyamatos hajtás veszi igénybe. Át az Alpokon a Francia Riviéráig.

MAROKKÓ

A megfelelő kompot elérjük, akkor irány a sivatag, ami Marokkóval kezdődik. Az első naptól összekötő és sivatagos speciális szakaszok várnak a versenyzőkre. A második marokkói napon találkozunk a kietlen kősivataggal. Foum Zgid oázisától egy hosszabb összekötőn és egy kiszáradt folyómedren fogunk eljutni Tadaltig. Tadaltból Smaraig a 91-es Dakar egyik etapján haladhatunk, ahol közel húsz éves rally autó roncsokat is elhagyunk majd. Az utolsó két etap biztonsági okból a tengerparti betonúton fog haladni 2009-ben is.

MAURITÁNIA

Bou Lanoarból Atarig egy nap alatt kell megtenni a 48O km-es etapot, ahol szembe találkozunk az igazi sivatagi homokkal. Az Atar Tidjikja szakaszt csak gyakorlott sivatagi autósoknak és jól felkészített járműveknek ajánlatos megtenni. A szintén kemény Tidjikja-Kiffa szakasz után véget ér a Szahara és kezdetét veszi a szavanna.

MALI

A 13-14. napra kis falvakon és poros földutakon vezet az út Korera Kore-ba az első Mali állomásra. A majomkenyérfák és a békés mali közösségek vendégszeretete jellemzi a második mali napot is. A Banamba-Bamako szakasz pedig már csak egy hosszabb tiszteletkör lesz a Bamakoi befutó előtt.